Przepust na LK3 we wsi mostki: Sprawa zepsutej sieci kanałów o szerokości 20 metrów dla statków na Ziemi Lubuskiej
---------- Wiadomość przekazana dalej ----------
Od: Adam Fularz <Adam na s. wieczorna.pl>
Data: czwartek, 13 maja 2021
Temat: Sprawa zepsutej sieci kanałów o szerokości 20 metrów dla dużych statków na Ziemi Lubuskiej
Do: sekretariatdgwizs na s. mi.gov.pl
Od: Adam Fularz <adam na s..wieczorna.pl>
Date: niedz., 2 maj 2021 o 17:15
Subject: List w sprawie rejsów żeglugi turystycznej z Przełaz i Niesulic do ogrodu zoo w Mostkach
To: <kancelaria.ogolna na s..lubuskie.pl
Od: Adam Fularz <Adam na s..wieczorna.pl>
Data: 2:maja br
Temat: List w sprawie rejsów żeglugi turystycznej z Przełaz i Niesulic do ogrodu zoo w Mostkach
Do: Umwl
„Port 2000 Marcinkiewicz" spółka jawna
Plac Bohaterów 4
65-050 Zielona Góra
Siedziba firmy:
„Port 2000 Marcinkiewicz" spółka jawna
Mostki przy trasie DK92
66-218 Lubrza
Drodzy Państwo,
Byłem poproszony o zajęcie się sprawą przeszkody dla kajakarzy w Mostkach. Proszę o pomoc w sprawie- proponuję włączenie się we wspólna akcję na rzecz przystani dla żeglugi turystycznej wokół jeziora Niesłysz. Powstałaby przystań "Moski zoo" możliwie blisko wejścia do ogrodu. Do zoo zbudowanoby krótki wykop z kanałem wodnym.
Załączam propozycje przystani "Mostki Zoo" w proponowanej sieci promowej wokół jeziora Niesłysz. Do wiadomości przesyłam pozew sądowy dot. kanału. Byłem usilnie proszony o jego złożenie- sprawa jest trudna i złożona. Proszę o pomoc na miejscu. Ktoś lokalny- powinien zaproponować najlepsze rozwiązanie i złożyć je lokalnym władzom. Kanał jest porozrywany w 3 części.
Byłbym wdzięczny gdyby do pozywających zarządcę drogi nr 92 w sprawie mostu w mostkach dla żeglugi doszłoby jakieś wsparcie- liczymy że zainterweniowałby także właściciel atrakcji jaką jest zoo po drugiej stronie brakującego mostu w ciągu drogi nr 92 dla rejsów turystyki wodnej. Na razie jest plan tylko dla mostu niewielkiego, ale gdyby PORT 2000 dołączył się, z wykopu pod kanał wodny dla rejsów do zoo możnaby usypać nasyp dla mostu nad kanałem w Mostkach i wykonać most dostosowany dla rejsów statkiem do PORT 2000. Jest to tylko kilkaset metrów drogi wodnej. Być może Port 2000 sam mógłby obsługiwać sieć statków- na razie brak jest chętnych. Gmina nie odpowiedziała do tej pory, aż - samemu proszony o działanie w sprawie- wysłałem dołączony pozew.
Pozdrawiam
Od: Adam Fularz
Date: pon., 30 lis 2020 o 12:27
Subject: Pozew w sprawie braku mostów w Mostkach
To: <gmina na s. lubrza.pl>
Cc: Jan Wardecki (RZGW Wrocław) Monika Ziemkowska (RZGW Wrocław) Tomasz Terlecki (RZGW Wrocław)
(otrzymuje pozew celem złożenia do WSA, jako dokument w formie elektronicznej, podpisanej przez autora w standardzie HelloSign)
- w formie dobudowania sieci kanałów tymczasowych jak w załączeniu
- w formie jaką zaproponują wspólnie pozwani.
Merkuriusz Polski
Polish News Agency. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
otrzymane z adnotacją:
Dzień dobry,
w załączeniu przesyłam opinię Zarządu Zlewni w Zielonej Górze do wniosku dotyczącego Kanału Niesulickiego i Ołobok.
Pozdrawiam
Marian Prymel
Główny Specjalista
Dział Inwestycji
Państwowe Gospodarstwo Wodne Wody Polskie
Zarząd Zlewni w Zielonej Górze
ul. Ptasia 2B
65-514 Zielona Góra
Exhibit 3:
Niesłysz4.png- możliwa ekonomicznie sieć promów z dworca kolejowego Mostki, gdyby naprawiono kanał Niesulicki.
Exhibit 4:
Pismo redakcji do UMWL:
Od: Adam Fularz <Adam na serw. wieczorna.pl>
Date: pon., 3 sie 2020 o 10:37
Subject: Wniosek do UMWL dot. Kanału Niesulickiego
do UMWL
Wniosek do UMWL dot. Kanału Niesulickiego
Szanowni Państwo,
W sobotę i niedzielę podróżowałem po Mazurach, przepłynąłem kilkadziesiąt km siecią dróg wodnych śródlądowych. Ich powstanie i trwający obecnie remont ma na celu stworzenie sieci kanałów żeglugi łączącej potencjał akwenów i poprawiających konkurencyjność regionu. Z punktu widzenia turystyki- sieć kanałów stanowi jej krwiobieg. To na sieci kanałów skupia się cała turystyka wodna, są one przeciążone, dobudowano kolejną śluzę w przeciążonym miejscu.
"160 milionów na remont kanałów i śluz na Mazurach. Radio 5. 18.12.2019. Giżycko. Przebudowę i umocnienie brzegów pięciu kanałów, na szlaku Wielkich Jezior Mazurskich, zapowiada Państwowe Gospodarstwo Wodne Wody Polskie." wg https://radio5.com.pl
Jako wydawca zechcę ponownie przypomnieć że:
niedrożny dla kajakarstwa czy przepłynięcia żaglówką ze złożonym masztem, jest kanał Niesulicki, z Niesulic do Lubrzy. Większość kanału istnieje, jednakże jakieś poniżej 10 % jego łącznej długości to "masakra" dla kajakarza: przenoski, "zagubione" fragmenty które zasypano etc. Grafikę z zaznaczeniem miejsc niespławnych- mojego autorstwa na warstwie z Openstreetmap- dołączam.
Wnoszę by zarząd WL wystąpił do odpowiednich władz samorządowym z wnioskiem zaplanowania prac na kanale celem przywrócenia jego minionej drożności. Jako ekonomista zauważę że majątek o wartości wieluset milionów PLN nie pracuje. Wnoszę o dodanie brakujących śluz, odkopanie zasypanych fragmentów czy ułatwienie przeniosek dla kajaków etc.
Przypomnę że w krainie Mazur tamtejsze samorządy zorganizowały się by zorganizować naprawę śluz i kanałów. Wnoszę do UMWL o zorganizowanie samorządów wokół tematu naprawy sieci kanałów żeglugowych.
Pozdrawiam
Adam Fularz,
wydawca, ekonomista
Od: Adam Fularz
Date: wt., 17 wrz 2019 o 14:22
Subject: Petycja w sprawie odbudowy zasypanych fragmentów Kanału Niesulickiego dla turystyki wodnej śródlądowej
To: <kancelaria.ogolna na serw. lubuskie.pl>
Cc: <gmina na serw. lubrza.pl>, Gmina Świebodzin <poczta na serw. um.swiebodzin.pl>
--
--
-------
Merkuriusz Polski
Polish News Agency polishnews.pl
Komentarze
Prześlij komentarz