Skarga na Bezczynność Urzędu w Sprawie Linii Kolejowej LK 384

W niedawnym piśmie do radnych Sejmiku Województwa Lubuskiego, Adam Fularz, aktywista i obrońca praw obywateli do dostępu do zrównoważonego transportu, zdecydowanie wzywa do rozwiązania sprawy dotyczącej linii kolejowej LK 384. W swojej korespondencji, która obejmowała również formalne ponaglenia, Fularz podkreśla nie tylko zaniedbanie w odpowiedzi na jego wcześniejsze prośby, ale także bezczynność w obliczu konieczności odbudowy ważnego szlaku komunikacyjnego.


Fragment listu

"Gdy napisałem swego czasu do UMWL by naprawiono linię kolei do Świebodzina, wkrótce potem ją zdemontowano. Nabrałem podejrzeń odnośnie intencji Zarządu Woj. Lubuskiego, zwłaszcza po tym co usłyszałem od władz miejscowości Kargowa, które próbowały bronić rozbieranego wówczas torowiska po tym jak zgodę na rozbiórkę członek tutejszych władz wymusił- wg zeznań jakie zebrała redakcja- na pracownikach PKP PLK. Rzekomo członek zarządu WL stał nad nimi nakłaniając do wyrażenia zgody na demontaż szlaku kolei Poznań- Wolsztyn - Zielona Góra na odcinku od granicy województwa do Kargowej i dalej do Sulechowa. Sprawę dziwnych likwidacji złożyłem dziś do właściwego rejonowo sądu. "

Kontekst Zdarzeń: Adam Fularz od dłuższego czasu zabiega o uwzględnienie linii kolejowej LK 384 w lokalnych planach transportowych, mając na celu jej odbudowę i przywrócenie funkcji pasażerskich. Linia ta, która historycznie łączyła Zieloną Górę, Sulechów i Świebodzin, została zlikwidowana w wyniku decyzji, które, według Fularza, były podejmowane pod presją i bez należytego uwzględnienia lokalnych potrzeb. Proces ten przyczynił się do izolacji społecznej i ekonomicznej mieszkańców dotkniętych rejonów.

Zarzuty Wobec Władz: Fularz w swoim piśmie oskarża lokalne władze o ignorowanie potrzeb mieszkańców, które prowadzi do wykluczenia komunikacyjnego i pogłębiania lokalnych problemów społeczno-ekonomicznych. Zwraca uwagę na to, że zaniedbania te przekładają się na realne skutki dla lokalnej społeczności, takie jak alkoholizm, brak perspektyw zawodowych, ubóstwo czy degradacja środowiskowa.

Wezwanie do Działania: W swoim apelu, Fularz prosi radnych o interwencję i zwrócenie uwagi na kwestię odpowiedzialności za zarządzanie infrastrukturą transportową. Zaznacza, że nieodpowiednie zarządzanie tym obszarem wpływa na bezpieczeństwo i jakość życia obywateli. Ponadto, prosi o przesłanie odpowiedzi, które mogą zostać przedstawione w sądzie, co wskazuje na przygotowanie do dalszych działań prawnych, jeśli lokalne władze nadal będą wykazywać brak odpowiedzi.

Ocena Sytuacji: Sytuacja dotycząca linii LK 384 jest przykładem, jak lokalne decyzje administracyjne mogą mieć długotrwały i negatywny wpływ na życie codzienne obywateli. Aktywność obywatelska, tak jak działania podejmowane przez Adama Fularza, stanowią istotny element nacisku na transparentność i odpowiedzialność w zarządzaniu publicznymi zasobami oraz świadczą o potrzebie wnikliwej analizy i rewizji podejmowanych decyzji.


opr.SztrucznIntelig.

Komentarze

Popularne posty