Perspektywiczna naprawa kanałów na terenie gminy: Wniosek do władz gminy Łagów
Perspektywiczna naprawa kanałów na terenie gminy: Wniosek do władz gminy Łagów
Poprzednio prosiłem o naprawę kanałów, bo obecnie proponuję w perspektywie dekady rozwój - zaproponowanego wcześniej tramwaju wodnego.
do władz gminy.
Szanowni Państwo, Poprzednio prosiłem o naprawę kanałów, bo obecnie proponuję w perspektywie dekady rozwój - zaproponowanego wcześniej tramwaju wodnego.
Za jakąś dekadę proponuję uruchomienie usługi turystycznej. Byłby to niewielki tramwaj wodny rozkładowy po jeziorach i na rzece Łagowa, do Poźrzadła przez os. Podgórna (gdzie powstałaby przystań). Musi on być w stanie pokonać most w ciągu drogi nr A2.Czy znajduje się tam jakieś spiętrzenie lub przeszkoda wodna? Uprzejmie proszę o rozważanie pomysłu przebudowy kanału na skrzyżowaniu z A2.
Proponuję ponownie - tym razem bardziej usilnie- by gmina wystąpiła do AW/ GDDKiA - zarządcy drogi A2 który to miejsce przebudowywał, z żądaniem dostosowania kanału w ciągu mostu do żeglugi dla drogi wodnej kategorii 1 A. W wyniku prac w rzeczce Łagowa zamulono kanał, przez jakiś czas był on niedrożny i nastąpiło odłożenie się mułu. Gmina musi wyegzekwować od Autostrada Wielkopolska/ GDDKiA pokrycie kosztów związanych z pracami naprawczymi na kanale na odcinku Łagów- Poźrzadło w wyniku prowadzonych prac przy budowie przepustu/ mostu. Cały kanał byłby udrożniony przez Autostrada Wielkopolska/ GDDKiA- od Łagowa do Poźrzadła. W Poźrzadle powstałaby przystań wodna i wybudowany spory jaz celem utrzymania wody w rzeczce Łagowa dla kursów turystycznego tramwaju. Porządnej jakości jaz lub śluza w Poźrzadle połączy jeziora w Łagowie z resztą sieci dróg wodnych Niemiec, ale konieczne są dalsze prace na Pliszce, by odtworzyć przedwojenne spiętrzenia i śluzy na rzeczce do Odry.
Ponownie przypomnę że Gmina może powołać się na zapisy kodeksu prawa cywilnego o prawie przejścia i przechodu. W tym miejscu może powstać trasa turystycznego tramwaju w ciągu dekady i trzeba znaleźć sposób- proponuję przebudowę koryta wzdłuż drogi nr 92 oraz przebudowę samego mostu rzeczki Łagowa w ciągu drogi nr 92 dla stateczku turystycznego.
Ponownie przypomnę że Gmina może powołać się na zapisy kodeksu prawa cywilnego o prawie przejścia i przechodu. W tym miejscu może powstać trasa turystycznego tramwaju w ciągu dekady i trzeba znaleźć sposób- proponuję przebudowę koryta wzdłuż drogi nr 92 oraz przebudowę samego mostu rzeczki Łagowa w ciągu drogi nr 92 dla stateczku turystycznego.
.
Proszę o odpowiedź na propozycję i ponowne przekazanie stanowiska władz UG (liczę że stanowisko Rady Gminy otrzymam odrębnie, jako osobnego organu) w sprawie już wcześniej poruszonej - mostu na fosie, kanale zamkowym tudzież przesmyku między jeziorami.
Proponowałem:
- albo poprzez przebudowę na "most zakochanych" z możliwością przeprowawdzenia rowerów pomostem pieszym. Bez ruchu samochodowego.
- złożyłem nową propozycję zakupu przez gminę lub ZDW / UMWL urządzenia do zwodzenia mostu- używanego, z zagranicy. Most byłby jednokierunkowy dla samochodów. Całość trasy drogowej miałaby zmniejszony ruch samochodów, te byłyby puszczane rzadziej, odcinek jednokierunkowy były dłuższy. Miałoby to liczne zalety dla centrum miejscowości.
- wcześniej proponowałem dobudowę mechanizmu do obecnego mostu mającego uruchomić lub udawać most zwodzony (nie musi on się wysoko otwierać na kanale z niskimi gałęziami drzew) jakoby będący częścią umocnień średniowiecznego Łagowa.
- nadal proponuję by most był zwodzony, byłoby to atrakcją turystyczną miejscowości, zwłaszcza że uprzednio taki most tu się prawdopodobnie znajdował wg historyków.
Moje sugestie
Proponuję aby ogłoszono jakiś konkurs na najlepszy pomysł. Samemu zainwestowałbym w maleńki most zwodzony- prawdziwie się otwierający. Byłby to most w zabytkowej średniowiecznej konwencji.
Pozdrawiam
Adam Fularz
Redakcja elubuska.pl
--
Komentarze
Prześlij komentarz